Mediolan, Włochy - 8 maja 2023 r. - MBE Worldwide ("MBE") jest wiodącą platformą wspierającą handel, która dostarcza rozwiązania w zakresie e-commerce, realizacji zamówień, wysyłki, marketingu i druku dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz klientów indywidualnych. MBE zamknęło rok finansowy 2022 z 1,3 mld euro (1,4 mld dolarów) przychodów brutto w całej Sieci - wygenerowane poprzez swoją platformę bazującą na 3 150+ Centrów Rozwiązań Biznesowych w 52 krajach, działających pod różnymi markami: PrestaShop, Mail Boxes Etc., PostNet, PACK & SEND, AlphaGraphics, Multicopy, GEL Proximity i World Options - oraz 22 mld euro (23 mld dolarów) wartości brutto towarów będących przedmiotem obrotu za pośrednictwem platformy cyfrowej pod marką PrestaShop.
W roku 2022 MBE otworzyło 153 nowych Centrów Rozwiązań Biznesowych na całym świecie i podpisało trzy nowe umowy Master License (ML) - w Kolumbii, Maroku i Ekwadorze - rozszerzając tym samym swoją globalną platformę na nowe regiony.
Ponadto, w 2022 roku MBE z powodzeniem dokonało kolejnych strategicznych przejęć, takich jak World Options i Gel Proximity. World Options to dostawca rozwiązań wysyłkowych dla klientów biznesowych w Wielkiej Brytanii i USA, natomiast GEL Proximity to platforma technologiczna w całości poświęcona logistyce ostatniej mili, umożliwiająca klientom wybór spośród różnych usług wysyłkowych.
"Mogę z dumą powiedzieć, że rok 2022 był prawdopodobnie najlepszym rokiem w naszej historii, zarówno pod względem wzrostu organicznego, jak i nieorganicznego." - stwierdził Paolo Fiorelli, Prezes i Dyrektor Generalny MBE - "W warunkach skomplikowanej sytuacji makroekonomicznej zaostrzonej przez wysoką inflację w wielu krajach, w których działamy, niepewność co do zasobów energetycznych oraz rosnące koszty łańcucha dostaw, nasze wyniki były niezwykle pozytywne. Zwiększyliśmy przychody brutto całej Grupy MBE Worldwide o + 28,7% przechodząc z 1,01 mld euro (1,2 mld dolarów) w roku finansowym 2021 do 1,3 mld euro (1,4 mld dolarów) w roku finansowym 2022. Ambicja, dyscyplina, zaangażowanie i pasja Zespołu, zarówno na poziomie Korporacji, jak i Sieci, napędzają nasze codzienne działania i pomagają nam osiągnąć ambitne cele." Paolo Fiorelli dodaje: "Kontynuujemy zwiększanie naszych możliwości jako operatora Global Commerce dla SMB i konsumentów łącząc synergię naszych dwóch zintegrowanych platform: fizycznej liczącej dziś ponad 3 150 Centrów Rozwiązań Biznesowych w 52 krajach oraz cyfrowej reprezentowanej przez nasz pakiet e-commerce PrestaShop. Poprzez te dwie platformy w 2022 roku zrealizowaliśmy potrzeby handlowe ponad 1 miliona klientów biznesowych na całym świecie."
MBE skupia się na połączeniu swojej światowej sieci Centrów Rozwiązań Biznesowych z PrestaShop, jedną z najbardziej udanych platform e-commerce na rynku, pozycjonując MBE jako unikalnego gracza w skali globalnej. "Nasze plany na przyszłość będą opierać się na pasji, zaangażowaniu i umiejętnościach naszych ludzi w połączeniu z naszymi innowacyjnymi technologiami, aby pomóc wszystkim naszym klientom w rozwiązywaniu ich codziennych wyzwań", podsumowuje Paolo Fiorelli.