Warszawa, Polska, (25 Listopada, 2021): MBE Worldwide (“MBE”) i PrestaShop z radością informują o zakupie pełnego pakietu udziałów PrestaShop, czołowej platformy e-commerce w Europie i Ameryce Południowej przez firmę MBE.
MBE umożliwia klientom rozwijanie ich działalności biznesowej przez platformę gotowych do użytku cyfrowego rozwiązań kurierskich, poligraficznych i marketingowych. W 2020, MBE obsłużyło ponad 700 tys. Klientów biznesowych na całym świecie za pośrednictwem sieci ponad 2800 centrów serwisowych w 53 krajach. Wartość sprzedaży w całym systemie w 2020 roku przekroczyła 1 miliard USD.
PrestaShop umożliwia każdemu właścicielowi sklepu wykorzystanie swojego kanału e-commerce na całym świecie, korzystając z pełni konfigurowalnej platformy, którą można łatwo zaadaptować do wymogów każdego rynku. W 2020 roku, ponad 300 000 właścicieli sklepów na platformie PrestaShop wygenerowało ponad 22 miliardy Euro sprzedaży.
U podstaw motywacji akwizycji PrestaShop przez MBE leży wspólny dla obu firm zestaw podstawowych wartości takich jak pasja, nieustępliwość, ambicja, zespołowość oraz wizja połączenia mocnych stron obu przedsiębiorstw: cyfrowej sprzedaży oraz fizycznych platform opartych na lokalizacji. Rozwiązania uzupełnią się wzajemnie w ramach jednego globalnego łańcucha usług dla handlu. W efekcie powstanie w pełni zintegrowany i płynny model obsługi klienta, umożliwiający rozwój przedsiębiorstw.
Zarówno MBE, jak i PrestaShop skupiają się segmencie MŚP. Połączone siły obu firm stworzą potencjał dalszego rozwoju w strategicznych lokalizacjach. Wspólna baza obejmie ponad 600 000 klientów w Europie (przede wszystkim we Włoszech, Francji, Hiszpanii, ale także na terenie Niemiec, Wielkiej Brytanii i Polski) oraz ponad milion na całym świecie.
Paolo Fiorelli, Prezes i Dyrektor Generalny MBE Worldwide
PrestaShop i jego ludzie dużo wniosą do MBE. Łącząc „atomy i bity” jeszcze bardziej różnicujemy nasze usługi i umacniamy unikalną pozycję na rynku. MBE staje się tym samym jedną z wiodących globalnych platform e-commerce i logistycznych dla firm – podkreśla Paolo Fiorelli, prezes i dyrektor generalny MBE Worldwide.
Alexandre Eruimy, Dyrektor Zarządzający PrestaShop
Dołączenie do MBE jest szansą dla PrestaShop na przyspieszenie rozwoju przy wsparciu wiodącego gracza w branży. Pozwoli nam to umocnić pozycję lidera w Europie i Ameryce Łacińskiej, zdobyć nowych klientów i zapewnić w pełni zintegrowaną, najlepszą w swojej klasie ofertę. Komplementarność obu rozwiązań pozwoli nam stać się wiodącą globalną platformą handlową dla rozwoju biznesu – wskazuje Alexandre Eruimy, Dyrektor Zarządzający PrestaShop, który dalej będzie zarządzał zespołem i biznesem marki.
O MBA Worldwide
MBE Worldwide S.p.A. („MBE”) – prywatna firma z siedzibą we Włoszech, która umożliwia konsumentom i przedsiębiorstwom odniesienie sukcesu w rozwijaniu ich działalności. Dostarcza platformę gotowych do użytku cyfrowego rozwiązań logistycznych, poligraficznych i marketingowych. Centra usług MBE, funkcjonujące w dużej mierze niezależnie, ułatwiają działalność przedsiębiorcom, firmom i prywatnym konsumentom poprzez łatwo dostępną platformę, oferującą dostosowane usługi i produkty oraz wyjątkowy poziom obsługi klienta. MBE działa obecnie pod wieloma markami: Mail Boxes Etc. (z wyjątkiem USA i Kanady), AlphaGraphics, PostNet, Spedingo.com, Print Speak, PACK & SEND, Multicopy, a teraz również PrestaShop. Globalna platforma handlowa liczy obecnie ponad 2800 lokalizacji w 53 krajach, obsługuje 1 mln klientów biznesowych, współpracuje z 12 000 podmiotów, osiągając sprzedaż w całym systemie w roku 2020 na poziomie 879 mln EUR (1,004 mln USD).
O PrestaShop
Będąc kluczowym partnerem w cyfryzacji handlu, celem PrestaShop jest zostanie referencyjną platformą handlową dla rozwoju firm na całym świecie. Swoją działalność opiera na wartościach: odwadze, bliskości, wytrwałości i zaangażowaniu. Z oprogramowania PrestaShop korzysta już prawie 300 000 witryn na całym świecie. PrestaShop jest wiodącym rozwiązaniem e-commerce typu open source w Europie i Ameryce Łacińskiej. Dzięki PrestaShop Essentials − pakietowi modułów, który oferuje bezpieczne rozwiązania płatnicze na całym świecie, analizę wydajności i marketing internetowy − oraz platformie hostingowej PrestaShop firma umożliwia przedsiębiorcom rozwój ich działalności na większą skalę. W 2020 roku sklepy PrestaShop wygenerowały ponad 22 miliardów euro sprzedaży online.